Sacramento Kings, klub występujący w amerykańskiej lidze koszykówki NBA zaoferował wszystkim swoim pracownikom opcję otrzymywania wynagrodzenia w bitcoinach. Poinformował o tym prezes zespołu Vivek Ranadivé.
Decyzję o przyznawaniu wypłaty w bitcoinach prezes ogłosił podczas audycji w popularnej aplikacji Clubhouse.
W ciągu najbliższych kliku dni wszystkim w organizacji Kings, w tym także graczom, zamierzam zaoferować możliwość otrzymywania dowolnej części swojej pensji w bitcoinach
– powiedział Ranadivé. Wypowiedź opublikował na swoim twitterze Neil Jacobs, znany moderator w audycji Café Bitcoin. A wkrótce została ona potwierdzona przez CoinDesk.
Sacramento Kings korzysta z bitcoina od dawna
W 2014 roku Sacramento Kings zostało pierwszą drużyną NBA, która zaakceptowała bitcoiny jako metodę płatności za towary w ich sklepie internetowym. Opcja była wprowadzona przy współpracy z BitPay. Z kolei w 2018 roku klub ogłosił, że stał się również pierwszą profesjonalną drużyną sportową na świecie, która wydobywa kryptowalutę w ramach programu charytatywnego o nazwie Miningforgood.
Ponadto Kings współpracują z Blockparty nad programem nagród opartym na blockchain. Połączyli również siły z CryptoKaiju w celu uruchomienia linii fizycznych krypto-kolekcjonerskich przedmiotów dla fanów różnych dyscyplin i zespołów. A w kooperacji z Consensys i Treum Sacramento Kings stworzyli również pierwszą w NBA platformę aukcyjną na żywo opartą na technologii blockchain, które oferuje autentyczne pamiątki dla kibiców.
W międzyczasie zawodnik futbolu amerykańskiego Russel Okung otrzymał wynagrodzenie w bitcoinach. W styczniu potwierdził, że połowę swojej pensji w wysokości 13 milionów dolarów odebrał w postaci BTC.
Wypłata, a później zakupy w bitcoinie?
Wraz ze wzrostem popularności i coraz bardziej powszechną akceptacją bitcoina jako metody płatności, liczne instytucje oraz firmy również zaczynają oferować swoje usługi związane z BTC.
Pionierem w tej dziedzinie jest Elon Musk, którego Tesla Inc umożliwia zakup samochodu za bitcoiny! Największy pośrednik płatności internetowych PayPal wprowadziło płatności w kryptowalutach. Wydaje się, że te decyzje zapoczątkowały trend wśród korporacji i wielkich firm do używania walut cyfrowych również jako części strategii marketingowej.